Az első lépés az alkalmazás letöltése az operációs rendszer szerinti alkalmazásboltból.
Ezután az alkalmazás elindítását követően, az üdvözlő oldalon megjelenő üzenet elfogadása után lehetőség nyílik a regisztrációra.
A regisztráció során több lehetőség közül választhatunk, az egyik, hogy valamelyik fényképes személyi azonosításra alkalmas igazolványunkkal (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) regisztrálunk. A másik lehetőség, hogy az adatainkat manuálisan adjuk meg.
Fontos továbbá, hogy egy telefonszámhoz egy felhasználó rendelhető, így igaz többen is elvégezhetik egy készülékről (külön bejelentkezve) a távellenőrzéseket, a regisztrációhoz mindenkinek saját telefonszámmal kell rendelkeznie, és azzal kell regisztrálni.
A regisztrációt ellenőrzi a rendszer és amennyiben a regisztráló szerepel a rendőrségi házi karantén adatbázisban, élesíti azt, ellenkező esetben a regisztráció sikertelen lesz.
A regisztráció élesedését követően a rendszer véletlenszerű időpontokban távellenőrzési kéréseket küld SMS-ben a felhasználónak. A távellenőrzési kérést a beérkezést követő 15 percen belül kell elvégeznie a felhasználónak.
Hogyan teljesítheti a felhasználó a távellenőrzési kérést?
-
-
- Elindítja a HKR applikációt és bejelentkezik
- Megérinti a „Távellenőrzés indítása” gombot. Ekkor az alkalmazás elindítja a kamerát.
- Belenéz a telefon elől található kamerájába és követi a képernyőn megjelenő utasításokat, majd megvárja, amíg a telefon képernyőjén megjelenik a „Sikeres távellenőrzés” üzenet. A fotó készítésekor kérjük ügyeljen arra, hogy csak Ön szerepeljen a fotón, ne legyen látható a képen más személy.
-
Amennyiben hibaüzenet jelenik meg a képernyőn, ez az alábbi okokból történhetett:
- A képen nem kivehető a felhasználó arca.
- A képen nem található arc.
- Más arc található a képen, mint aki regisztrált.
- A távellenőrzés helyszíne nem egyezik a regisztrációkor megadott házi karantén helyszínnel.
A fent említett esetekben operátorhoz kerül a távellenőrzés manuális ellenőrzésre és ő dönt a további lépésekről.
-
A távellenőrzést követően lehetősége van kitölteni egy egészségügyi állapot felmérő kérdőívet, amit kérünk, hogy legjobb tudása szerint töltsön ki. Az egészségügyi állapotfelmérő kérdőív napi 1 alkalommal jelenik meg az alkalmazásban és a kitöltése nem kötelező.
Az alkalmazás a házi karantén ideje alatt folyamatosan küldi a távellenőrzési kéréseket. A házi karantén lezárását követően az alkalmazás nem küld több távellenőrzési kérést és emailben értesíti a felhasználót a karantén végéről. Ezután Önnek más dolga nincs, nyugodtan törölheti az alkalmazást a készülékéről. 60 nap elteltével a felhasználó törlődik az adatbázisból.