Koronavírus információs vonal
06 80 277 455
06 80 277 456

A Házi Karantén Rendszer működése

1. A Felhasználó letölti az alkalmazást okostelefonjára.

Android 7 vagy újabb verzió szükséges

iOS 11 vagy újabb verzió szükséges

2. A Felhasználó elindítja az alkalmazást, ami az üdvözlőoldalon megjelenő üzenet elfogadása után a regisztrációs felületre irányítja.

3. A Felhasználónak a regisztráció során a következő adatokat kell megadnia pontosan a hatósági igazolványban szereplő módon:

  1. Név
  2. Születési hely, idő
  3. Anyja neve
  4. E-mail cím
  5. Telefonszám
  6. Jelszó megadása a HKR alkalmazáshoz
  7. Okostelefonnal készített szelfi. A fotó készítésekor kérjük ügyeljen arra, hogy csak Ön szerepeljen a fotón, ne legyen látható a képen más személy.

Egy telefonszámhoz egy felhasználó tartozik a Házi Karantén Rendszerben, így minden hatósági házi karanténba rendelt beteg esetén egyedi telefonszámot kell megadni.

reg

4.A regisztrációt ellenőrzi a HKR rendszer és amennyiben a regisztráló szerepel a rendőrségi házi karantén adatbázisban, élesíti azt. A HKR küld a felhasználónak egy visszaigazoló e-mailt a HKR regisztráció véglegesítéséről.

email

5. A regisztráció élesedését követően a HKR rendszer véletlenszerű időpontokban távellenőrzési kéréseket küld SMS-ben a felhasználónak. A távellenőrzési kérést a beérkezést követő 15 percben kell elvégezni a felhasználónak.

sms-tavellenrozes

6.Hogyan teljesítheti a felhasználó a távellenőrzési kérést?

  1. Elindítja a HKR applikációt és bejelentkezik, amennyiben ezt még nem tette meg.
  2. Megérinti a „Távellenőrzés indítása” gombot. Ekkor az alkalmazás elindítja a kamerát.
  3. Belenéz a telefon elől található kamerájába és követi a képernyőn megjelenő utasításokat, majd megvárja, amíg a telefon képernyőjén megjelenik a „Sikeres távellenőrzés” üzenet. A fotó készítésekor kérjük ügyeljen arra, hogy csak Ön szerepeljen a fotón, ne legyen látható a képen más személy.
  4. Amennyiben hibaüzenet jelenik meg a képernyőn, ez az alábbi okokból történhetett:
    1. A képen nem kivehető a felhasználó arca.
    2. A képen nem található arc.
    3. Más arc található a képen, mint aki regisztrált.
    4. A távellenőrzés helyszíne nem egyezik a regisztrációkor megadott házi karantén helyszínnel.
  5. A fent említett esetekben az HKR operátor dönt a további lépésekről.
tavellenorzes
sikeres-tavellenorzes

7.A távellenőrzést követően az alkalmazás megjelenít egy egészségügyi állapot felmérő kérdőívet, amit kérünk, hogy legjobb tudása szerint töltsön ki. Az egészségügyi állapotfelmérő kérdőív napi 1 alkalommal jelenik meg a HKR alkalmazásban.

kerdoiv

8.Az alkalmazás a házi karantén ideje alatt folyamatosan küldi a távellenőrzési kéréseket. A házi karantén lezárását követő 60 nap elteltével a felhasználó törlődik az adatbázisból, az alkalmazás nem küld több távellenőrzési kérést.

sms-tavellenrozes