Az első lépés az alkalmazás letöltése az operációs rendszer szerinti alkalmazásboltból.

Ezután az alkalmazás elindítását követően, az üdvözlő oldalon megjelenő üzenet elfogadása után lehetőség nyílik a regisztrációra.

A regisztráció során több lehetőség közül választhatunk, az egyik, hogy valamelyik fényképes személyi azonosításra alkalmas igazolványunkkal (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) regisztrálunk. A másik lehetőség, hogy az adatainkat manuálisan adjuk meg.

A rendszerbe jelenleg csak magyar állampolgárok regisztrálhatnak.

Fontos továbbá, hogy egy telefonszámhoz egy felhasználó rendelhető, így igaz többen is elvégezhetik egy készülékről (külön bejelentkezve) a távellenőrzéseket, a regisztrációhoz mindenkinek saját telefonszámmal kell rendelkeznie, és azzal kell regisztrálni.

A regisztrációt ellenőrzi a rendszer és amennyiben a regisztráló szerepel a rendőrségi házi karantén adatbázisban, élesíti azt, ellenkező esetben a regisztráció sikertelen lesz.

Az alkalmazás minden esetben küld a felhasználónak egy visszaigazoló emailt, amennyiben sikerült akkor azonnal, ellenkező esetben egy órán belül.

A regisztráció élesedését követően a rendszer véletlenszerű időpontokban távellenőrzési kéréseket küld SMS-ben a felhasználónak. A távellenőrzési kérést a beérkezést követő 15 percen belül kell elvégeznie a felhasználónak.

Hogyan teljesítheti a felhasználó a távellenőrzési kérést?

      1. Elindítja a HKR applikációt és bejelentkezik
      2. Megérinti a „Távellenőrzés indítása” gombot. Ekkor az alkalmazás elindítja a kamerát.
      3. Belenéz a telefon elől található kamerájába és követi a képernyőn megjelenő utasításokat, majd megvárja, amíg a telefon képernyőjén megjelenik a „Sikeres távellenőrzés” üzenet. A fotó készítésekor kérjük ügyeljen arra, hogy csak Ön szerepeljen a fotón, ne legyen látható a képen más személy.
      4. Amennyiben hibaüzenet jelenik meg a képernyőn, ez az alábbi okokból történhetett:

        1. A képen nem kivehető a felhasználó arca.
        2. A képen nem található arc.
        3. Más arc található a képen, mint aki regisztrált.
        4. A távellenőrzés helyszíne nem egyezik a regisztrációkor megadott házi karantén helyszínnel.

    A fent említett esetekben operátorhoz kerül a távellenőrzés manuális ellenőrzésre és ő dönt a további lépésekről.

A távellenőrzést követően lehetősége van kitölteni egy egészségügyi állapot felmérő kérdőívet, amit kérünk, hogy legjobb tudása szerint töltsön ki. Az egészségügyi állapotfelmérő kérdőív napi 1 alkalommal jelenik meg az alkalmazásban és a kitöltése nem kötelező.

Az alkalmazás a házi karantén ideje alatt folyamatosan küldi a távellenőrzési kéréseket. A házi karantén lezárását követően az alkalmazás nem küld több távellenőrzési kérést és emailben értesíti a felhasználót a karantén végéről. Ezután Önnek más dolga nincs, nyugodtan törölheti az alkalmazást a készülékéről. 60 nap elteltével a felhasználó törlődik az adatbázisból.